Display advertentie is een advertentie methode, maar wat houdt deze methode van adverteren nou precies in? Bij display advertentie wordt vaak gebruik gemaakt van advertenties met beeld zoals een video. Deze online beelden zijn zichtbaar op websites van aanbieders en sociale netwerken die je doelgroep gaan of hebben bezocht. Display advertenties worden aangegeven en vertoond op diverse apparaten in de omgeving van je doelgroep en vaak gebruikt. Deze advertentie wordt het meeste gebruikt op een PC, laptop of een smartphone. Maar waarom display advertentie? En hoe verloopt dit vaak aan de hand van een aanpak? Lees dit artikel voor uitgebreid meer informatie over dit onderwerp, zodat je hier meer te weten over kunt komen.
Waarom juist een display advertentie?
Bij een blijvende relevante advertentie aan te bieden is een doelgroep erg belangrijke en aantrekkelijk voor mensen om uit te horen. Bij het vergaren en benutten van data is het van belang dat je een succesvolle advertentie probeert te maken. Aan de hand hiervan kun je geholpen worden bij het bepalen van doelen en kiezen welke hiervan het beste bij je zou passen als organisatie. Display advertenties wordt ook doelgericht uitgevoerd en geven vaak een boodschap aan voor je doelgroep op het juiste moment zodat dit relevant zou zijn. Hierbij worden campagnes beheert door bedrijven en ze kunnen hiermee beginnen met het starten en inrichten voor een goede campagne voor jou. Hierbij wordt de doelgroep geselecteerd en worden de wensen goed aangesloten op de opties die er heersen. Als laatste is de verzorging van de media een belangrijk onderdeel van een mediaplan.
De aanpak
Aan het begin van elke display campagne wordt er een plan gemaakt om hiermee een budget en een gerichte content te gaan bepalen. Ook worden er in overleg bepaald welke campagnes er tot de beschikking kunnen zijn voor jou. Als dit goed is verlopen en een akkoord is gekomen gaan ze vaak direct aan de slag met het opzetten van een campagne en dit kan binnen een platform zijn, bijvoorbeeld het bekende platform Google Ads. Tijdens de campagne wordt er vaak actief gekeken naar de KPI’s, dit zijn bestelwaarde waarmee vaak een brutowinst berekend kan worden of de aantal bezoeker van een website of advertentie. Als dit gedaan is, wordt de campagne vaak nog achteraf beoordeelt en bekeken en worden de andere mogelijkheden voor de volgende eventuele campagne bekeken. Eigenlijk kun je dit gaan zien als een zorgt evaluatieplan.